Dlaczego warto przedłużyć gwarancję na kocioł grzewczy lub pompę ciepła?
23 czerwca 2022

Jesteśmy przyzwyczajeni, że praktycznie na wszystkie kupowane urządzenia dostajemy okresową gwarancję producenta. Dotyczy to nie tylko stosunkowo drogich samochodów, ale i na przykład zdecydowanie od nich tańszych urządzeń AGD. Nic zatem dziwnego, że objęte są nią również kocioł kondensacyjny lub pompa ciepła, które będą ogrzewać dom i podgrzewać w nim wodę.

Gwarancja na urządzenie grzewcze oznacza, że przez określony czas producent bierze pełną odpowiedzialność za jego sprawne działanie. Gdyby w tym czasie zdarzyły się w nim jakieś usterki, to producent zobowiązuje się usunąć je szybko i bezkosztowo. Oczywiście taka gwarancja jest ważna pod warunkiem, że urządzenie to użytkowane jest zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami producenta.

W odniesieniu do urządzeń grzewczych, zamontowanych w domach jednorodzinnych, gwarancja ich sprawnego działania jest szczególnie ważna. I to nie tylko dlatego, że nie są one tanie, więc ich ewentualna naprawa może być kosztowna. Istotniejsze jest to, że podczas mroźnej zimy ewentualna dłuższa niesprawność kotła grzewczego (Fot. 1) lub pompy ciepła wiązałaby się ze znacznym obniżeniem temperatury w domu oraz ograniczeniem dostępu do ciepłej wody. W skrajnych sytuacjach mogłoby się to odbić negatywnie nie tylko na samopoczuciu, ale i zdrowiu mieszkańców.

Fot. Vaillant
Fot. 1 – Mając przedłużoną gwarancję ecoCOMFORT na kocioł kondensacyjny nie trzeba martwić się o koszt usunięcia jego ewentualnej usterki

Przy braku gwarancji taki awaryjny stan mógłby się przedłużać, jeśli – choćby z powodu chwilowego braku środków finansowych – opóźniałaby się naprawa urządzenia grzewczego. By tego uniknąć, dobrze jest – jeśli tylko jest to możliwe – przedłużyć okres obowiązywania gwarancji na kocioł kondensacyjny czy pompę ciepła (Fot. 2).

Fot. Vaillant
Fot. 2 – Podobnie jest z pompą ciepła – dzięki gwarancji ecoCOMFORT SYSTEM jej ewentualna awaria zostanie usunięta szybko i bezkosztowo

Gwarancja na urządzenia grzewcze marki Vaillant

Standardowej gwarancji na urządzenia grzewcze marka Vaillant udziela na 24 miesiące. Okres ten liczony jest od chwili pierwszego uruchomienia kotła kondensacyjnego lub pompy ciepła przez autoryzowaną przez nią firmę instalacyjną.

Takiej firmie dobrze jest powierzyć nie tylko wykonanie instalacji grzewczej w domu, ale także regularne serwisowanie pompy ciepła lub kotła kondensacyjnego. Jest ona bowiem przeszkolona przez ich producenta, markę Vaillant, więc zna je bardzo dobrze, a do tego w każdej chwili może liczyć na fachowe wsparcie ze strony firmowych doradców technicznych.

Zobacz: Jakie są korzyści z budowania domu z instalatorem systemowym?

Autoryzowani instalatorzy marki Vaillant (Fot. 3) najlepiej zadbają o stan techniczny instalacji grzewczej oraz o to, by urządzenie grzewcze pracowało zawsze z najwyższą sprawnością. Wykonywany przez nich przegląd techniczny po pierwszym roku działania urządzenia jest też potrzebny do tego, by nie utracić uprawnień do dwuletniej gwarancji standardowej.

Fot. Vaillant
Fot. 3 – Zakup, montaż i serwis urządzeń grzewczych marki Vaillant u Autoryzowanych Partnerów to dla domowników gwarancja bezpieczeństwa termicznego

Warto jednak uniknąć ryzyka kosztownej naprawy pompy ciepła lub kotła kondensacyjnego po upływie okresu jej obowiązywania i skorzystać z dodatkowej oferty marki Vaillant. Jest nią możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji ecoCOMFORT na wyprodukowane przez nią urządzenia – na okres do trzech dodatkowych lat. Wydłużona gwarancja dotyczy kotłów kondensacyjnych o mocy do 37 kW oraz pomp ciepła o mocy do 20 kW, pod warunkiem że zostały one zakupione za pośrednictwem Autoryzowanych Firm Partnerskich.

Gwarancja ecoCOMFORT obejmuje tylko urządzenie i dotyczy wyłącznie kotłów, natomiast w wariancie ecoCOMFORT SYSTEM gwarancją objęte jest zarówno samo urządzenie (kocioł kondensacyjny lub pompa ciepła), jak i osprzęt, wchodzący w skład kotłowni (zasobnik ciepłej wody, zestaw pompowy, regulator systemowy itp.).

Przedłużoną gwarancję można wykupić na okres 12 miesięcy i co roku ją przedłużać (maksymalnie trzy razy). Jest też możliwość wykupienia jej od razu na 36 miesięcy, co jest rozwiązaniem korzystniejszym finansowo.

Podobnie jak przy gwarancji standardowej, warunkiem zachowania prawa do wykupionej dodatkowo gwarancji ecoCOMFORT jest wykonywanie corocznych przeglądów technicznych objętego nią urządzenia. Nawiasem mówiąc, takie serwisowe przeglądy należy robić niezależnie od tego, czy wykupiona została na niego dodatkowa gwarancja, czy nie. Są one bowiem bardzo ważne dla zachowania kotła kondensacyjnego lub pompy ciepła w dobrym stanie technicznym i w pełnej sprawności. Ma to istotne znaczenie nie tylko dla komfortu mieszkańców, ale i wysokości ich wydatków na ogrzewanie domu i przygotowanie w nim ciepłej wody.

Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę, że urządzenia grzewcze w domu jednorodzinnym pracują rocznie od 1000 do 3000 godzin. Ponieważ zarówno pompa ciepła, jak i kocioł kondensacyjny są urządzeniami praktycznie bezobsługowymi, więc domownicy na co dzień nie poświęcają im wiele uwagi. Oczywiście do czasu jakieś awarii. I właśnie na takie sytuacje warto mieć przedłużoną gwarancję – dzięki niej można uniknąć nawet znacznych wydatków na naprawę.

Więcej informacji temat przedłużonych gwarancji znajduje się na stronie:
https://www.vaillant.pl/klienci-indywidualni/serwis-i-wsparcie/5-lat-gwarancji/wydluzona-gwarancja-ecocomfort/

Infolinia 0 801 804 444      www.vaillant.pl      www.facebook.com/VaillantPL

Materiał promocyjny Vaillant

Zobacz także
Chociaż betonowe i żelbetowe elementy domu są odporne na mróz, to najlepiej jeśli podczas ich wykonywania...
Fot. Vaillant
Jeszcze nigdy wcześniej wybór energooszczędnego systemu grzewczego – nie tylko zresztą do nowo budowanego domu –...
Jeśli byłaby to wanna żeliwna, a do tego miałaby murowaną obudowę, to jej ciężar, nawet bez wody mógłby...
Właściciele tego nowoczesnego domu w Groesbeek w Holandii niedawno odnowili swoją kuchnię. Znajdujące się w...