KAMPANIA „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” – szkolenia online dla uczniów
2 października 2020

Już w październiku uczniowie szkół branżowych, w których kształci się młodzież do wykonywania zawodu montera stolarki budowlanej, mieli szansę szkolić się pod okiem ekspertów z tej branży. W ramach kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” wznawiane są bowiem działania edukacyjne w specjalnie utworzonej w tym celu grupie na Facebooku: „Porozmawiajmy o dobrym montażu”. Ich inicjatorem jest Związek POiD, który angażuje w tą ważną misję Partnerów i Ambasadorów wyżej wspomnianej inicjatywy.

Grupa „Porozmawiajmy o dobrym montażu” zadebiutowała na Facebooku w kwietniu 2020 r., niedługo po zamknięciu szkół w związku z epidemią koronawirusa. Placówki szkolne przeszły wtedy na system zdalnego nauczania. Był to więc dobry moment, aby wesprzeć nauczycieli w realizacji działań edukacyjnych. Tak powstała inicjatywa Związku POiD i Partnerów, która szybko okazała się dużym sukcesem.

Dziś społeczność „Porozmawiajmy o dobry montażu” liczy ponad 100 członków, a wśród nich jest wielu uczniów, którzy troszczą się o swoją przyszłość zawodową. – Mam nadzieję, że młodzież ze szkół branżowych będzie uczestniczyć w specjalistycznych webinariach w nowym roku szkolnym, z co najmniej takim zaangażowaniem i zapałem, jak poprzednio. Zaprojektowaliśmy wiele ciekawych e-spotkań z udziałem przedstawicieli Partnerów kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” w roli ekspertów. Ich tematyka będzie dotyczyć zakresu podstawy programowej dla zawodu montera stolarki budowlanej – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD, organizatora kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ”.

W każdym miesiącu przewidziane jest co najmniej jedno webinarium. Pierwsze z nich odbyło się 2 października. Temat: Vademecum – o czym monter powinien wiedzieć, przedstawił Augustyn Zioło, ekspert Związku POiD.

listopadzie przewidziane jest z kolei omówienie prawidłowego montażu stolarki budowlanej.grudniu zaś eksperci przedstawią młodzieży sposoby na prawidłową izolację i uszczelnienie złącza okiennego i drzwi balkonowych, a w styczniu następnego roku zasady doboru systemów okuciowych do poszczególnych rodzajów stolarki.

Działania edukacyjne będą kontynuowane aż do końca czerwca 2021 roku, uczniowie posiądą więc rozległą i praktyczną wiedzę.

***
Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy.

Materiał prasowy Związek Polskie Okna i Drzwi

Zobacz także
Fot. Vaillant
Wszystkie urządzenia grzewcze trzeba okresowo serwisować. Dotyczy to oczywiście także powietrznych pomp ciepła....
Fot. archiwum Czytelnika
Nie jest przyjemne dla mieszkańców, gdy co pewien czas ich kuchnia wypełnia się obcymi zapachami kuchennymi,...
Fot. Sokółka Okna I Drzwi
Profile okienne mają zazwyczaj mniejszą izolacyjność termiczną niż pakiety szybowe, dlatego współczynnik...
Wciąż jeszcze rzadko się zdarza, by fundament domu jednorodzinnego miał postać żelbetowej płyty. Zazwyczaj...