KAMPANIA „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” – szkolenia online dla uczniów
2 października 2020

Już w październiku uczniowie szkół branżowych, w których kształci się młodzież do wykonywania zawodu montera stolarki budowlanej, mieli szansę szkolić się pod okiem ekspertów z tej branży. W ramach kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” wznawiane są bowiem działania edukacyjne w specjalnie utworzonej w tym celu grupie na Facebooku: „Porozmawiajmy o dobrym montażu”. Ich inicjatorem jest Związek POiD, który angażuje w tą ważną misję Partnerów i Ambasadorów wyżej wspomnianej inicjatywy.

Grupa „Porozmawiajmy o dobrym montażu” zadebiutowała na Facebooku w kwietniu 2020 r., niedługo po zamknięciu szkół w związku z epidemią koronawirusa. Placówki szkolne przeszły wtedy na system zdalnego nauczania. Był to więc dobry moment, aby wesprzeć nauczycieli w realizacji działań edukacyjnych. Tak powstała inicjatywa Związku POiD i Partnerów, która szybko okazała się dużym sukcesem.

Dziś społeczność „Porozmawiajmy o dobry montażu” liczy ponad 100 członków, a wśród nich jest wielu uczniów, którzy troszczą się o swoją przyszłość zawodową. – Mam nadzieję, że młodzież ze szkół branżowych będzie uczestniczyć w specjalistycznych webinariach w nowym roku szkolnym, z co najmniej takim zaangażowaniem i zapałem, jak poprzednio. Zaprojektowaliśmy wiele ciekawych e-spotkań z udziałem przedstawicieli Partnerów kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” w roli ekspertów. Ich tematyka będzie dotyczyć zakresu podstawy programowej dla zawodu montera stolarki budowlanej – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD, organizatora kampanii „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ”.

W każdym miesiącu przewidziane jest co najmniej jedno webinarium. Pierwsze z nich odbyło się 2 października. Temat: Vademecum – o czym monter powinien wiedzieć, przedstawił Augustyn Zioło, ekspert Związku POiD.

listopadzie przewidziane jest z kolei omówienie prawidłowego montażu stolarki budowlanej.grudniu zaś eksperci przedstawią młodzieży sposoby na prawidłową izolację i uszczelnienie złącza okiennego i drzwi balkonowych, a w styczniu następnego roku zasady doboru systemów okuciowych do poszczególnych rodzajów stolarki.

Działania edukacyjne będą kontynuowane aż do końca czerwca 2021 roku, uczniowie posiądą więc rozległą i praktyczną wiedzę.

***
Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy.

Materiał prasowy Związek Polskie Okna i Drzwi

Zobacz także
Fot. Sokółka Okna i Drzwi
Każdy inwestor ma możliwość zdecydowania, z jakich materiałów będzie zbudowany jego własny dom. Przy czym...
Fot. Vaillant
Pompy ciepła coraz powszechniej stosowane są do centralnego ogrzewania i chłodzenia domów oraz...
Jaką rolę pełnią ścienne ozdoby? Oczywiście dekoracyjną. Okazuje się jednak, że są pewne rozwiązania, która...
Dla wielu z nas jesień to trudna pora. Dzień robi się coraz krótszy, pogoda coraz bardziej deszczowa, a...