30 lat firmy Vaillant na polskim rynku
29 września 2022

Relacje i zaufanie, troska o ekologię i zrównoważony rozwój, urządzenia grzewcze i wentylacyjne o wysokiej jakości i… jeden zajączek – to bardzo ogólna charakterystyka, jaką można opisać firmę Vaillant. Marka świętuje właśnie 30-lecie obecności na polskim rynku. Jak wyglądała historia światowego lidera w zakresie techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz jakie plany firma ma na kolejne lata?

Vaillant jest obecny w Polsce od 1992 roku i jego oferta obejmuje pompy ciepła, kotły gazowe oraz kondensacyjne wiszące i stojące, rekuperatory, kolektory słoneczne, systemy fotowoltaiczne, a także gazowe i elektryczne podgrzewacze wody. Urządzenia marki Vaillant to wysokiej jakości propozycje powstałe w wyniku połączenia wieloletniej wiedzy i doświadczenia ekspertów oraz odpowiednich komponentów, z zachowaniem potrzeb klientów docelowych, a także z uwzględnieniem aspektów energooszczędności i dbałości o środowisko naturalne.

Historia marki sięga aż do XIX wieku. Spółka Vaillant powstała w 1874 roku w niemieckim Remscheid, a jej założycielem był Johann Vaillant. Przedsiębiorstwo zajmowało się ówcześnie produkcją urządzeń grzewczych

Podążając za trendami i potrzebami odbiorców, firma już w 1894 roku, stworzyła swój pierwszy innowacyjny produkt. Wprowadziła gazowy podgrzewacz wody użytkowej z „systemem zamkniętym”. To był moment, w którym płomień gazowy został użyty do podgrzewania wody przepływającej przez zamknięte rury, co w efekcie wyeliminowało etap, w którym woda musiała mieć styczność z szkodliwymi gazami – opowiada Łukasz Gwiazdowski, Dyrektor Generalny Vaillant Polska. Na tym jednak Johann Vaillant nie zakończył rozwoju firmy. 11 lat później spółka Vaillant jako pierwsza zaoferowała swoim klientom wiszące podgrzewacze wody użytkowej. W następnych latach do oferty dołączył również kocioł centralnego ogrzewania wraz z instalacją oraz kocioł wiszący, łączący ogrzewanie budynku z podgrzewaniem ciepłej wody. Ciągłe innowacje i rozwój technologii grzewczej są w naszym DNA i są obecne w naszych działaniach od lat.

Po sukcesie marki Vaillant na rynku niemieckim, firma rozszerzyła swoją działalność na inne rynki międzynarodowe, m.in. pojawiła się w Polsce. Sukces na naszym rynku przyniósł niskoemisyjny blok grzewczy, który wyznaczał nowe standardy w zakresie ograniczenia wpływu instalacji na środowisko, w tym niski wskaźnik emisji.

Ważne dla nas jest tworzenie produktów energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska naturalnego. Wieloletnia tradycja firmy i ogromna wiedza pomagają nam w tworzeniu nowatorskich rozwiązań wspierających troskę o planetę. Przykładem może być choćby naturalny czynnik chłodniczy R290, który wprowadziliśmy w pompach ciepła aroTHERM plus. Ma on około 75% mniejszą objętość w obiegu i niski potencjał tworzenia efektu cieplarnianego. To rozwiązanie zostało również docenione wyróżnieniem Red Dot Design Award 2018 za przejrzysty i nowoczesny projekt urządzenia, w którym wysoka jakość, funkcjonalność i niezwykła łatwość obsługi łączą się ze współczesnym pojmowaniem projektowania oraz wzornictwa przemysłowego – podkreśla Łukasz Gwiazdowski, Dyrektor Generalny Vaillant Polska.

Ekologia i zasady etyki społecznej są integralną częścią strategii spółki Vaillant. Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są wpisane w nasz rozwój. Ujęliśmy je w programie pod nazwą SEEDS – ten skrót oznacza stosowanie zasad równowagi w korzystaniu z zasobów naturalnych, zatrudnieniu, rozwoju i produkcji oraz budowaniu relacji społecznych. I właśnie relacje to kolejny element naszych działań, na który kładziemy ogromny nacisk. Zmotywowany i silny zespół pracowników, który ma przestrzeń do rozwoju, samodzielność i dostęp do wysokiej jakości ośrodków szkoleniowych, to według nas klucz do sukcesu. Wierzymy, że to pozwala nam tworzyć zaangażowaną i zmotywowaną społeczność, co w efekcie przekłada się na to, co możemy oferować naszym klientom – mówi Łukasz Gwiazdowski, Dyrektor Generalny Vaillant Polska

Systemy grzewcze, w tym pompy ciepła i urządzenia korzystające z odnawialnych źródeł energii, to segment rozwijający się bardzo dynamicznie w całej Europie, również w Polsce. Trend ten jest wspierany przez wiele programów rządowych, ale również tych regionalnych. Można wymienić choćby znany od paru lat program „Czyste Powietrze”, który dofinansowuje wymiany starych urządzeń grzewczych na nowe, bardziej ekologiczne np. pompy ciepła.

Obserwujemy pozytywne zmiany i rozwój branży grzewczej, a także coraz większą świadomość ludzi, dotyczącą wyboru ekologicznych rozwiązań. Jednym z naszych strategicznych kierunków na najbliższe lata jest wzmocnienie pozycji Vaillant Group w segmencie pomp ciepła. Na rynku polskim posiadamy pełną ofertę produktową w tej kategorii – od gruntowych pomp ciepła po pompy powietrzne monoblokowe czy typu Split. Nasze urządzenia posiadają prestiżowy znak jakości EHPA-Q przyznawany przez Europejskie Stowarzyszenie Pomp Ciepła. Stawiamy też na rozwiązania systemowe i mające na celu stworzenie budynków niskoenergetycznych lub pasywnych. W naszej ofercie są więc też rekuperatory, systemy fotowoltaiczne czy rozwiązania pozwalające na zdalną regulację systemu. Wierzymy, że to najlepsza odpowiedź na przyszłe trendy rynkowe – podkreśla Łukasz Gwiazdowski, Dyrektor Generalny Vaillant Polska.

Więcej informacji o marce Vaillant i oferowanych przez nią urządzeniach grzewczych znajdziesz na stronie: www.vaillant.pl.

Materiał prasowy Vaillant Polska

Zobacz także
Projekty domów o powierzchni użytkowej do 100 metrów kwadratowych to bardzo szeroka oferta. Na stronie...
Romantyczny, wiejski dom w Salzburgu został odrestaurowany w ścisłej współpracy z Urzędem ds. Zabytków i...
Dla ochrony niepodpiwniczonego domu przed wilgocią gruntową najważniejsza jest pozioma izolacja przeciwwilgociowa,...
Prysznic lub wanna to podstawa w każdej łazience. Ze względu na wiele różnych przyczyn coraz chętniej...