Wokół domu | Garaż i wiata
    1. Wielu inwestorów chce mieć obecnie w nowo budowanym domu garaż na dwa samochody. Czy ma on mieć jedną dużą bramę, czy dwie małe – to pytanie, na które muszą sobie wówczas odpowiedzieć. Zarówno garaż mały, jak i duży może być zaprojektowany w bryle budynku lub do niej dostawiony. Może też stać oddzielnie na działce, na przykład przy ulicy i być z domem połączony jedynie zadaszonym przejściem. GARAŻ W BRYLE […]

    Najnowsze porady

    Zimą w garażu nie będzie gromadziła się woda ze śniegu wwożonego na podwoziu samochodu, jeśli podłoga w nim zostanie zrobiona ze spadkiem w kierunku bramy. Chodzi tu nie tylko o wygodę mieszkańców i względy estetyczne, ale także o ich bezpieczeństwo – zwłaszcza wtedy, gdy na dworze jest mróz, a garaż jest nieogrzewany. Najprostsze i najtańsze, choć może nie najskuteczniejsze i najwygodniejsze rozwiązanie, to wykonanie całej podłogi garażu z niewielkim, jednoprocentowym spadkiem w kierunku bramy garażowej […]

    Większość osób, które decydują się na budowę domu nie wyobraża sobie, że mogłoby nie być w nim garażu. Najczęściej mają przy tym świadomość, że chodzi tu wyłącznie o ich wygodę, gdyż przy sprzedaży samochodu nikt już teraz nie pyta, czy był on garażowany. Nie liczą więc, że inwestycja w specjalne pomieszczenie dla samochodu (a coraz częściej – dla dwóch) w jakikolwiek sposób im się kiedyś zwróci. Niektórzy są tak przekonani do potrzeby […]

    Garażowe bramy rolowane, nazywane też roletowymi lub żaluzjowymi, zaliczane są do rozwiązań z wyższej półki, nie tylko dlatego, że są droższe od uchylnych i segmentowych. Swoim wyglądem i zasadą działania bardzo przypominają rolety stosowane w oknach i drzwiach balkonowych. Dzięki swojej konstrukcji, podczas zamykania i otwierania bramy te nie zajmują miejsca nie tylko przed wjazdem do garażu (jak uchylne), ale też wewnątrz garażu (jak uchylne i segmentowe). W niektórych sytuacjach – na przykład […]

    Osób, które budują lub remontują swoje domy, nie trzeba przekonywać do garażowej bramy segmentowej. Prawie 80% z nich wybiera właśnie ten model, chociaż może być on nawet kilka razy droższy od bramy uchylnej. Jeśli jednak do kosztu samej bramy dodamy wydatki na napęd i montaż to różnice w cenie między różnymi rodzajami bram nie będą aż takie duże. Podstawową zaletą bram segmentowych jest to, że przy […]

    Jeśli garaż jest budynkiem wolnostojącym, raczej nikt nie wpada na pomysł, żeby go zimą ogrzewać. Inaczej jest, gdy został on zaprojektowany w bryle domu lub jako do niego dostawiony. Wielu inwestorów decyduje się wtedy na zamontowanie w nim grzejnika. Czy jednak ogrzewanie garażu to rozsądny pomysł? Garaż w domu jednorodzinnym to przede wszystkim wygoda. Przede wszystkim zimą, gdy nie trzeba odśnieżać samochodu i zeskrobywać lodu z jego szyb. Dla zapewnienia […]

    1
    2
    Zobacz także

    Kiedyś bramy do garażu były tylko rozwierane i można było je otwierać jedynie ręcznie. W dodatku w większości z nich, skrzydła dość szybko po za zamontowaniu zaczynały szurać po podjeździe. Dlatego pojawienie się bram uchylnych oznaczało na rynku „garażowym” prawdziwą rewolucję. Dzisiaj bramy uchylne mają już poważną konkurencję w postaci segmentowych i rolowanych. Mimo to wciąż są popularne i mają swoich zwolenników. Najpewniej decydujące znaczenie ma ich niższa […]

    .

    Większość osób budujących obecnie dom chce mieć w nim garaż, najlepiej od razu na dwa samochody. Kiedyś taka potrzeba podyktowana była głównie chęcią ochrony samochodu przed złodziejami oraz… zabezpieczenia go przed korozją (przy sprzedaży za auto garażowane można było dostać wyższą cenę). Teraz garaż to przede wszystkim kwestia wygody i komfortu. Dzięki niemu wyjeżdżając zimą rano z domu nie musimy odgarniać śniegu z samochodu i skrobać zaszronionych […]

    .

    Konstrukcja najprostszej wiaty wykonana jest z drewnianych krawędziaków i belek oraz przykryta dwuspadowym dachem. Ich słupów nie zagłębia się teraz w gruncie, bo nawet zabezpieczone impregnatem szybko by zgniły. Mocuje się je zazwyczaj w metalowych stopach, które albo są wbijane w ziemię, albo osadzane w niskich, betonowych ścianach fundamentowych. Zamiast takich ścian można też pod każdy słup wykonać niewielką betonową stopę. Dzięki takiemu zamocowaniu, drewniane słupy nie mają […]

    .

    Można oczywiście rozważać, czy warto w ogóle coś robić, by nie było w garażu kałuży po topniejącym śniegu. Zimy mamy raczej łagodne, a gdy garaż jest nieogrzewany, to przywieziony pod samochodem śnieg nie będzie się tak szybko topił. Jeśli jednak garaż jest połączony bezpośrednio z domem, to wykonanie w nim powierzchniowego odwodnienia może okazać się rozwiązaniem bardzo praktycznym. Woda z topniejącego śniegu nie będzie stać w garażu, jeśli zrobimy w nim odwodnienia […]

    .